Klantcontact uitbesteden: 5 redenen waarom dit niet eng is

Klantcontact uitbesteden eng? Welnee! Het kan je organisatie juist veel opleveren. Zes redenen waarom het slim is om je klantcontact uit te besteden.

Klantcontact uitbesteden, veel bedrijven vinden het eng en zien daarom de voordelen over het hoofd. Zonde! Want het kan je organisatie juist veel opleveren. Vijf redenen waarom het slim is om je klantcontact uit te besteden.

1. Klantcontact als verlengstuk van je organisatie

Veel bedrijven denken nog dat een extern klantcontactteam als losstaande entiteit opereert. Integendeel! Een goed klantcontactcenter is juist een verlengstuk van je bedrijf. Of beter nog, het hart van je organisatie. Het klantcontactteam gaat bij jou op locatie aan de slag, zodat jij de regie houdt. Met behulp van duidelijke afspraken en communicatiestructuren voedt het klantcontactcenter de hele organisatie met informatie over- en van klanten. Zo wordt klantcontact steeds waardevoller.

2. Geselecteerd voor jouw bedrijf

Maar spreekt een extern klantcontactteam dan wel de taal van mijn bedrijf? Zeker! Het uitbesteden van klantcontact is net als het trainen van inhouse klantcontactmedewerkers. Bovendien maak je gebruik van ambitieuze vakmensen die specifiek geselecteerd zijn voor jouw organisatie. Vakmensen die vertrouwd zijn met je kernactiviteiten en precies weten hoe ze ambassadeurs maken van jouw klanten. Uiteraard geheel in de tone of voice en communicatiestijl van je bedrijf.

3. Meer ruimte voor je core business

Klantenservice is een vak apart. Een vak waarin jouw organisatie vaak niet gespecialiseerd is, maar een klantcontactcenter wel! Door je klantcontact uit te besteden aan professionals, houden jij en je medewerkers meer tijd over voor de core business. En weet je zeker dat het contact met je klanten in goede handen is.

4. Eenduidige klantervaring op alle kanalen

Van chat tot Facebook en Whatsapp: het aantal kanalen om met een organisatie in contact te komen groeit en daarmee ook de complexiteit van klantcontact. Want hoe bied je een eenduidige klantervaring op alle beschikbare kanalen? Professionele klantcontactcenters hebben de kennis en capaciteit in huis om op elk kanaal een uniforme ervaring te bieden. Sneller, flexibeler en met meer kennis dan je bedrijf mogelijk alleen had gekund.

5. Optimale mix van kostenefficiënt en klantgericht werken

Door je klantcontact uit te besteden profiteer je van de ideale mix tussen kostenefficiënt en klantgericht werken. Een klantcontactcenter is flexibel en vangt pieken en dalen effectief op. Ze zetten extra zeilen bij als het nodig is, maar schakelen net zo makkelijk een versnelling terug. Dus geen geïrriteerde klanten en gemiste kansen meer door onderbezetting. En als het iets rustiger is, schaal je eenvoudig een deel van de capaciteit af.

Ontdek wat het uitbesteden van klantcontact jouw bedrijf kan opleveren

Neem contact op met de klantcontact experts van SmartCenter!

Previous
Previous

Klantenservice is de nieuwe marketing

Next
Next

Opschalen klantcontact: zo zorg je voor flexibiliteit