Opschalen klantcontact: zo zorg je voor flexibiliteit

De wereld ‘flexibiliseert’ in razend tempo. Transformatie en disruptie zijn aan de orde van de dag. Hoe ga je als bedrijf om met het opschalen van klantcontact om te zorgen voor flexibiliteit? En wat zijn de mogelijkheden?

De wereld ‘flexibiliseert’ in razend tempo. Transformatie en disruptie zijn aan de orde van de dag. Denk aan Uber, die er in de vervoersbranche voor zorgt dat je altijd en overal kunt komen. Maar ook de wensen in klantcontact veranderen. De consument wil snelheid, gemak en service. Of het nu gaat om digitaal of persoonlijk klantcontact, je zult als bedrijf hierop in moeten spelen en dat vraagt flexibiliteit. We nemen je mee in de vragen; hoe ga je als bedrijf om met het opschalen van klantcontact om te zorgen voor flexibiliteit? En wat zijn de mogelijkheden?

Op- en afschalen klantcontact

De consument wenst dat je als bedrijf inspeelt op zijn veranderende behoeftes. ‘Ik wil altijd online kunnen kopen’ en ‘ik wens direct reactie te krijgen als ik een vraag stel’. Denk aan klantenservice in de avonduren of het weekend. Maar ook via nieuwe voorkeurskanalen als een chatservice of de openingstijden van klantenservices die verruimen. Echter veel Cao’s van bedrijven maken het er niet eenvoudiger op om snel en flexibel op klantwensen in te spelen. In de avonduren en weekenden gelden veelal behoorlijke toeslagen en strakke arbeidsvoorwaarden, waardoor het lastig en kostbaar is om dit klantcontact inhouse op te vullen.

Klantcontact opschalen via uitzendconstructie

Uitzendbureaus bieden uitkomst voor veel bedrijven die pieken en dalen in klantcontact willen opvangen. Echter; één uitzendbureau biedt vaak niet genoeg kwalitatieve uitzendkrachten. En om daarnaast niet afhankelijk te zijn, werken veel grote bedrijven met meerdere uitzendbureaus samen. Dit is complex. Het aansturen van uitzendbureaus kost vaak veel tijd door onder andere werving & selectie en het inwerken van uitzendkrachten is een kostbare en tijdrovende klus. Daarnaast is de facturering vaak verschillend tussen partijen wat vergelijken lastig maakt.

Strategisch flexibiliseren via SmartCenter

SmartCenter heeft samenwerkingsverbanden met meerdere uitzendpartijen en ontzorgt bij de flexibele inzet van klantadviseurs.

De voordelen op een rijtje:

  • Onafhankelijk van uitzendpartijen waarbij alle geworven medewerkers door ons SmartBooster programma gaan met als doel selectie op basis van kwaliteit

  • Grootste kans op gewenste capaciteit vanwege meerdere kanalen en uitzendpartners

  • Eigen training en opleiding van medewerkers via Trainers, E-learning en Gamification met als doel zoveel mogelijk ontzorgen

  • Maximale flexibiliteit van ons klantenteam door verschillende inzet en beschikbaarheid van uren van medewerkers

  • Werken op basis van resultaatafspraken, gemak en transparantie.

Met SmartCenter kies je voor kwaliteit en een strategische flex partner in klantcontact.

Meer weten?

Previous
Previous

Klantcontact uitbesteden: 5 redenen waarom dit niet eng is

Next
Next

Expertsessie CX – De weg naar een 9+ organisatie!