Mensgericht Workforce Management (WFM)

Ontdek hoe mensgericht WFM jouw organisatie kan transformeren. Verbeter je bedrijfsresultaten door de medewerkerbeleving en customer experience te verhogen en blijf de concurrentie voor.

Benieuwd hoe jouw bedrijf presteert op het gebied van Workforce Management? Ontvang een persoonlijk rapport over je prestaties op 7 essentiële gebieden.

Het juist inzetten van mensen en middelen maakt het verschil

Workforce Management (WFM) is de verbindende factor die alle verschillende belangen vanuit de organisatie op elkaar afstemt. Met de juiste balans tussen klanttevredenheid, medewerkertevredenheid en operationele efficiëntie behaal je de beste resultaten. Onze professionals helpen daar graag bij!

Til jouw WFM-strategie naar een hoger niveau en realiseer duurzame groei

Een effectieve WFM-strategie is cruciaal voor het succes van je organisatie. We onderzoeken samen met jou waar de uitdagingen en behoeften van de organisatie liggen en zorgen voor een op maat gemaakt plan. Medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal binnen een organisatie. Daarom zetten we de mens centraal binnen onze strategie.Zo verhogen we met mensgericht Workforce Management niet alleen de efficiëntie, maar dragen we ook bij aan de tevredenheid van zowel klanten als medewerkers. Bovendien willen we dat elke dag een beetje beter doen. We challengen de status quo en zetten in op duurzame groei.

Onze WFM-experts beheersen al de vijf facetten van de WFM-cyclus: forecasting, capaciteitsplanning, roostering, traffic management en rapportage & analyse.

Met onze WFM-kennis weten wij het verschil te maken in diverse branches zoals de zorg, backoffice omgevingen, logistiek en andere omgevingen waar capaciteit, flexibiliteit, kwaliteit en medewerkertevredenheid hand in hand moeten gaan.

Een passende oplossing voor elke uitdaging

SmartCenter gelooft niet in een one-size-fits-all oplossing, maar wel in een bewezen succesvolle methodiek. Met ons Think, Build, Operate (TBO)-model tillen we klantcontact naar een hoger niveau. Dit praktische model integreert strategie, planning, uitvoering en innovatie voor directe verbeteringen in klanttevredenheid en operationele efficiëntie.

Voor het ontwikkelen van een relevante WFM-strategie kijken we naar de vijf facetten van de WFM-cyclus. We maken de strategie werkend en creëren de randvoorwaarden voor succes.

Build: plan uitvoeren

Hier zetten we het plan om in concrete acties, verbeteringen en oplossingen. We richten ons op een op maat gemaakte WFM-structuur die past bij jouw unieke behoeften en uitdagingen.

Think: onderzoeken en plannen

We analyseren grondig jouw huidige WFM-situatie, identificeren knelpunten en strategische kansen. Dit inzicht helpt ons bij het opstellen van een doeltreffend plan van aanpak.

Operate: oplossing werkend

In deze fase implementeren we de oplossingen en zorgen we voor een duurzame integratie binnen jouw organisatie, gericht op continu verbeteren. Onze aanpak is praktisch, direct en we willen de organisatie altijd slimmer achterlaten.

Zo gaan we te werk

Strategisch WFM-advies

We analyseren de strategie rondom contact met klanten binnen je organisatie. Wij geven strategisch advies en vertalen de missie en visie van de organisatie naar een succesvolle klantcontact- en WFM-strategie. We helpen met het bepalen van de belangrijkste KPI’s en key processen voor een succesvol klantcontactcenter.

We helpen je zowel met het opzetten als het implementeren en maken ons medeverantwoordelijk voor het resultaat. Onze experts garanderen een gestroomlijnde overgang en implementatie, waardoor je direct profiteert van verbeterde efficiëntie en effectiviteit.

Flexibele invulling WFM-rollen

Ziekte, zwangerschapsverlof of onverwachte pieken in het werk? Wij bieden (tijdelijke) ondersteuning door ervaren WFM-professionals die moeiteloos integreren binnen jouw team en onmiddellijk waarde toevoegen. Voor training en coaching on the job van je eigen WFM-team bieden we op maat gemaakte opleidings- en coachingstrajecten. Zo helpen we organisaties hun WFM-functies flexibel (of juist structureel) en toekomstbestendig in te vullen.

WFM-optimalisatie

Onze verbeter- en adviestrajecten zijn gericht op het bouwen, optimaliseren en borgen van jouw WFM-proces. We stellen niet alleen verbetertrajecten op, maar voeren ze ook uit. Voor continu verbeteren analyseren we data en optimaliseren we ook het data & reporting-proces.

WFM in verbinding

Wij helpen met de verbinding tussen WFM en de organisatie. Zo bepalen we gezamenlijke doelstellingen voor het succesvol uitvoeren van de klantcontactstrategie. We focussen ons op de communicatie en samenwerking tussen WFM en de operatie. Dit doen we, omdat een sterke synergie tussen WFM en de organisatie essentieel is voor het behalen van optimale klanttevredenheid en operationele efficiëntie.

Transformatie in klantcontact bij Van Lanschot Kempen

Ontdek hoe Van Lanschot Kempen samen met SmartCenter haar klantcontactstrategie revolutionair veranderde. Door afdelingen samen te voegen en het klantcontact gedeeltelijk in-house uit te besteden, kon Van Lanschot Kempen excelleren in klantinteracties. Een must-read voor contactcentermanagers die streven naar topkwaliteit in klantenservice.

Van start met onze blogs

Aan de slag met mensgericht WFM

Neem contact met ons op en ontdek de kracht van mensgericht Workforce Management. Til zowel je medewerkerbeleving als je customer experience naar een hoger niveau en blijf je concurrenten altijd een stap voor.