BUILD

Bouwen aan klantsucces

In de pijler Build hebben we de expertise, tools en professionals samengebracht die een cruciale rol spelen in de bereikbaarheid en het creëren van extra waarde uit klantinteractie.

BUILD

Build: samenstellen van juiste tools en medewerkers

Na de Think-analyse is het tijd voor het bouwen. Met Build vertalen we de optionele verbeteringen en goede klantcontactstrategie naar concrete bouwstenen voor het klantsucces en scheppen we de randvoorwaarden voor uitmuntend klantcontact..

Onze WFM & Business Intelligence-specialisten helpen bij het forecasten, plannen en roosteren van de workforce in klantcontact.

Daarbij voorzien we jouw organisatie van noodzakelijke inzichten en informatie die nodig is om (bij) te sturen en te verbeteren. Hiervoor ontwerpen en implementeren onze report specialisten dashboards en bieden we ondersteuning in data-analyses om meer waarde uit klantcontact te realiseren.

Binnen de Build-discipline zetten onze professionals nieuwe en/of verbeterde processen op en richten we leerprogramma’s in om de kwaliteit te verbeteren.

BOUWSTENEN

Concrete oplossingen voor het optimaliseren van klantbeleving

We helpen je graag, zodat je het na ons advies (nog) niet helemaal alleen hoeft te doen én zodat jij up-to-date kennis en hoge kwaliteit in huis haalt, wat zorgt voor continuïteit, kosten-efficiënt werken, het vergroten van je slagkracht en verlagen van je bedrijfsrisico’s. We vertellen je er nog iets meer over:

Professionals

Wij hebben tal van professionals op het gebied van klantinteractie in huis. Deze detacheren we ook en zo kun jij onze expertise inzetten voor jouw klantenservice. Het aantal experts dat je via ons inzet kun je flexibel op- en afschalen. Onze experts zorgen tijdelijk of voor een langere periode voor het realiseren van jouw optimale klantcontact. Naast het detacheren van specialisten, zoals dataspecialisten, WFM-specialisten, planners of teamleiders, kun je ook kiezen voor een volledig en op maat gemaakt supportteam vanuit SmartCenter.

Inzicht met data-analyse en data-reports

Op basis van analyses op jouw klantenservicedata maken we rapportages en geven we inzicht in de performance van de klantenservice en de eventueel ingezette SmartCenter-klantenservicemedewerkers en -teams. Ook zorgen we voor de implementatie van Power BI, waarmee je zelf doorlopend inzicht hebt.

SmartTools

SmartCenter heeft zijn eigen SmartTools, zoals een tool voor kennis- en quality management, een WFM-tool (oftewel de Workforce Management-tool), en een continue-verbetertool. SmartCenter kent de markt en de tools zoals Speech Assistant, chatbots en tools voor het meten en verbeteren van klanttevredenheid en stemt samen met jou af welke relevant zijn voor het behalen van jouw organisatiedoelen.

CASESTUDY

Klantcase CBR

‘De samenwerking tussen SmartCenter en CBR heeft inmiddels z’n vruchten afgeworpen.’

  • Stuurinformatie beschikbaar gemaakt voor capaciteitsmanagement

  • Opstellen van klantreizen en persona’s om op basis van data klantreizen pro-actief te besturen

  • Inzichten hebben geleid tot een opschaling van 100 naar 230 klantadviseurs

  • Softskills-trainingen om positief in gesprek te zijn met klanten

ONS TEAM

Onze mensen maken het verschil

Ons team heeft een multidisciplinaire achtergrond en bestaat uit goed opgeleide professionals met jarenlange ervaring, zowel op strategisch niveau als ‘in het veld’.

Onze professionals zijn je merk en zetten alles op alles om je klanten te servicen en je merkbelofte waar te maken. We maken ons verantwoordelijk voor het realiseren van je organisatiedoelen en handelen hiernaar met duidelijke afspraken vooraf. Dit op basis van inzet:

  • Data voor het werkend maken van een succesvolle klantcontactstrategie

  • Multidisciplinaire teams met goed opgeleide specialisten