Van costcenter naar waardecenter met strategisch advies van SmartCenter

SmartCenter pakt elke klantcontactuitdaging aan! Samen optimaliseren we jouw strategie en zetten daarbij de mens centraal. We transformeren klantcontact naar ‘Meaningful Moments’. Zo draagt het KlantContact Center bij aan het algehele bedrijfssucces.

Consultancy afgestemd op jouw organisatie

Elk bedrijf is uniek. Daarom stemmen we onze consultancy aanpak af op jouw specifieke bedrijfsbehoeften, met de focus op je klanten en medewerkers. We combineren de kracht van Customer Experience (CX), Employee Experience (EX) en technologie. Zo bereiken we samen met jou meetbare resultaten en realiseren we een cultuur van continu verbeteren.

Strategisch advies, tactisch plan, operationele aanpak

Customer Excellence begint bij een goede klantcontactstrategie. Onze consultants bieden frisse inzichten, helpen bij het implementeren van veranderingen, en bieden expertise die intern misschien ontbreekt. We assisteren ook bij het optimaliseren van processen, het verhogen van efficiëntie, en het stimuleren van groei door strategische ontwikkelingen en innovatieve oplossingen.

Bij SmartCenter blijft het niet bij advies. We onderzoeken de uitdaging van de organisatie, zorgen voor een verbeterplan en maken de strategie werkend. Hierbij maken we ons medeverantwoordelijk voor het resultaat en werken we altijd samen met de professionals van de organisatie zelf.

Een passende oplossing voor elke uitdaging

SmartCenter geeft strategisch advies en ondersteunt bij de uitvoer en het werkend maken van de strategie. We doen dat met onze bewezen Think-Build-Operate methode.

Build: plan uitvoeren

Hier zetten we het plan om in concrete acties, verbeteringen en oplossingen. We richten ons op een op maat gemaakte WFM-structuur die past bij jouw unieke behoeften en uitdagingen.

Think: onderzoeken en plannen

We analyseren grondig jouw huidige WFM-situatie, identificeren knelpunten en strategische kansen. Dit inzicht helpt ons bij het opstellen van een doeltreffend plan van aanpak.

Operate: oplossing werkend

In deze fase implementeren we de oplossingen en zorgen we voor een duurzame integratie binnen jouw organisatie, gericht op continu verbeteren. Onze aanpak is praktisch, direct en we willen de organisatie altijd slimmer achterlaten.

Zo gaan we te werk

Een Klantcontactstrategie die werkt

SmartCenter ontwikkelt een klantcontactstrategie die echt werkt, afgestemd op de behoeften van je klanten en de kernwaarden van je organisatie. Hoe? Bijvoorbeeld door te werken vanuit een customer journey en te zorgen dat de juiste stakeholders aan tafel komen.

Customer Excellence verhogen

Wil je de klanttevredenheid verhogen of werken aan écht uitmuntend klantcontact? We helpen met customer journeys, persona’s en kanaalsturing, maar ook met klanttevredenheidsanalyses en een optimale feedbackloop.

Procesoptimalisatie en verbetering

Ook voor het inrichten of optimaliseren van klantcontactprocessen kun je bij ons terecht. Zoek je nieuwe tooling of wil je de bestaande verbeteren? Wij helpen je graag. Net als met strategisch WFM-advies en andere optimalisaties.

Andere uitdagingen in klantcontact

We zeiden het al: elk bedrijf is uniek. SmartCenter helpt bij elke klantcontactuitdaging. Training en ontwikkeling van je medewerkers bijvoorbeeld, of de inzet van de nieuwste technologieën of AI.

Transformatie in klantcontact bij Van Lanschot Kempen

Ontdek hoe Van Lanschot Kempen samen met SmartCenter haar klantcontactstrategie revolutionair veranderde. Door afdelingen samen te voegen en het klantcontact gedeeltelijk in-house uit te besteden, kon Van Lanschot Kempen excelleren in klantinteracties. Een must-read voor contactcentermanagers die streven naar topkwaliteit in klantenservice.

Van start met onze blogs

Aan de slag met Consultancy

Klaar om je organisatie naar nieuwe hoogten te tillen? Neem vandaag nog contact op met SmartCenter. Wij helpen je de kracht van data te benutten om je klantcontact te optimaliseren, je operationele efficiëntie te verhogen, en risico's te verminderen.