Elke topprestatie start met de juiste informatie

Pak de regie door het meetbaar verbeteren van klantcontact! Verhoog je operationele effectiviteit, verlaag je risico's en maak geïnformeerde beslissingen met de hulp van SmartCenter. We zetten grote hoeveelheden gegevens om in duidelijke, actiegerichte informatie, waardoor je de prestaties van je organisatie naar een hoger niveau tilt.

Data, Reporting en Business Intelligence (BI): aanleiding voor een goed gesprek

Data-analyse, reporting en business intelligence (BI) geeft je cruciale inzichten om geïnformeerde strategische keuzes te maken en je bedrijfsvoering te verbeteren. Toch zijn je medewerkers het belangrijkste kapitaal binnen de organisatie. De datagedreven inzichten zien wij daarom als een aanleiding voor een goed gesprek, om de gegevens áchter de inzichten verder te analyseren. Zo kun je beter sturen en optimaliseren.

Van datagedreven naar data-geïnformeerd met de ervaren BI-professionals van SmartCenter

We leven in een tijd waarin datagedreven werken niet meer weg te denken is. Zeker niet in sectoren met intensief klantcontact, waar een schat aan data beschikbaar is. Het gaat er niet alleen om data te verzamelen, maar vooral om het omzetten van deze data in bruikbare stuurinformatie.

Onze ervaren BI-professionals bij SmartCenter zijn meesters in het vertalen van complexe data naar heldere, begrijpelijke inzichten. Die gebruiken ze vervolgens als aanleiding voor een goed gesprek, om het waarom te achterhalen en om verbeteringen te initiëren.

Een hogere afhandeltijd (AHT) bijvoorbeeld hoeft niet negatief te zijn. Misschien is de First Time Fix (FTF) en klanttevredenheid van deze medewerker ook veel hoger. Data wordt nog waardevoller als je de inzichten daadwerkelijk begrijpt en de correlaties ziet. Deze interpretatie valt of staat met mensen die vanuit hun ervaring betekenis aan data kunnen geven. Alleen met mensgericht BI zie je het complete verhaal.

Het resultaat? Je krijgt geen datagedreven, maar juist data-geïnformeerde, heldere en mensgerichte inzichten. Daarmee kun je weloverwogen beslissingen nemen die zowel de medewerker als de klant ten goede komen, verbeteringen initiëren en strategisch sturen binnen je organisatie.

Een passende oplossing voor elke uitdaging

SmartCenter gelooft niet in een one-size-fits-all oplossing, maar wel in een bewezen succesvolle methodiek. Daarom kiezen we voor de Think-Build-Operate aanpak, waarbij we altijd nauw samenwerken met de organisatie.

Build: plan uitvoeren

Hier zetten we het plan om in concrete acties, verbeteringen en oplossingen. We richten ons op een op maat gemaakte WFM-structuur die past bij jouw unieke behoeften en uitdagingen.

Think: onderzoeken en plannen

We analyseren grondig jouw huidige WFM-situatie, identificeren knelpunten en strategische kansen. Dit inzicht helpt ons bij het opstellen van een doeltreffend plan van aanpak.

Operate: oplossing werkend

In deze fase implementeren we de oplossingen en zorgen we voor een duurzame integratie binnen jouw organisatie, gericht op continu verbeteren. Onze aanpak is praktisch, direct en we willen de organisatie altijd slimmer achterlaten.

Zo gaan we te werk

Opzetten van data/reporting-structuur

Een solide data- en rapportagestructuur is cruciaal voor succesvolle bedrijfsvoering. Wij helpen je bij het ontwerpen en implementeren van een robuuste structuur die jouw datamanagement stroomlijnt en optimaliseert, waardoor je sneller en effectiever toegang hebt tot belangrijke informatie voor en over je klantcontact.

Tijdelijke invulling BI-rollen

Als dat nodig is, staan wij klaar met tijdelijke ondersteuning door onze ervaren BI-professionals. Zij voegen zich naadloos in jouw team en leveren direct toegevoegde waarde, zodat jouw data- en BI-processen ononderbroken en efficiënt functioneren. Bijvoorbeeld tijdens het opzetten van een nieuwe data/reporting-structuur, maar ook als tijdelijke vervanging bij ziekte of zwangerschap.

Rapportages en gerichte analyses

We maken op maat gemaakte rapportages die in één oogopslag laten zien waar je staat en wat de aandachtspunten zijn. Daarnaast bieden we diepgaande, gerichte analyses om verborgen patronen, trends en kansen binnen jouw data te ontdekken. Ook - of misschien wel juist - wanneer je er zelf niet uitkomt. Onze experts zetten complexe data om in heldere inzichten, waardoor je weloverwogen beslissingen kan nemen die jouw organisatie vooruithelpen.

Verbeter- en adviestrajecten voor BI optimalisatie

Onze verbeter- en adviestrajecten zijn gericht op het finetunen en optimaliseren van jouw BI-processen. Of het nu gaat om hulp bij het opstellen en interpreteren van KPI’s, het verfijnen van data-analyses of het verbeteren van rapportagestrategieën: wij bieden maatwerkoplossingen die leiden tot verbeterde besluitvorming, efficiëntie en bedrijfsresultaten.Natuurlijk verliezen we de mens daarbij nooit uit het oog.

Transformatie in klantcontact bij Van Lanschot Kempen

Ontdek hoe Van Lanschot Kempen samen met SmartCenter haar klantcontactstrategie revolutionair veranderde. Door afdelingen samen te voegen en het klantcontact gedeeltelijk in-house uit te besteden, kon Van Lanschot Kempen excelleren in klantinteracties. Een must-read voor contactcentermanagers die streven naar topkwaliteit in klantenservice.

Van start met onze blogs

Aan de slag met BI

Klaar om je organisatie naar nieuwe hoogten te tillen? Neem vandaag nog contact op met SmartCenter. Wij helpen je de kracht van data te benutten om je klantcontact te optimaliseren, je operationele efficiëntie te verhogen, en risico's te verminderen.