3 tips om je organisatie te optimaliseren voor klantcontact

Uitmuntend klantcontact valt of staat met de basis: jouw organisatie. In dit blog geven we drie tips om jouw organisatie te optimaliseren voor klantcontact, zodat je klantcontact afdeling optimaal communiceert met de klant en, nog belangrijker, met elkaar.

Uitmuntend klantcontact valt of staat met de basis: jouw organisatie. Hoe communiceert je klantcontact afdeling met de klant en, nog belangrijker, met elkaar? In dit blog geven we drie tips om jouw organisatie te optimaliseren voor klantcontact.

Investeer in je medewerkers

Goed klantcontact begint bij consistent en professioneel opgeleide medewerkers. Richt niet alleen een goede kennisbank in, maar zorg voor trainingen en workshops op het gebied van kennis en vooral vaardigheden. Houd je medewerkers op de hoogte van de laatste trends binnen het vakgebied en geef ze de ruimte om zich te ontwikkelen. Kortom: zorg dat ze alle kennis en vaardigheden in huis hebben om de klant in één keer goed te helpen.

Communiceer met je medewerkers

En dan bedoelen we niet alleen hoe het weekend was. Communiceer met professionele doeleinden. Gaat er iets niet of juist wel heel goed binnen de afdeling? Zorg voor dialoog! Praat met elkaar, coach elkaar en leer van elkaar. Alleen samen kun je processen continu verbeteren. Zie het zo: elke collega heeft competenties die jouw organisatie verder kunnen brengen. Benut ze!

Investeer in Social Selling

Social Selling op platformen als Facebook, Twitter en LinkedIn is de perfecte manier om relaties met klanten op te bouwen en te onderhouden. Doe je het goed, dan resulteert dat in tevreden klanten die je ambassadeur worden. Doe je het niet goed, dan merken je klanten dat direct. Coach je medewerkers daarom op dit vlak. Help ze om altijd oprecht, adequaat en proactief handelen. En, nog belangrijker, leer van elkaar op de werkvloer en bundel de krachten!

Is jouw organisatie klaar voor uitmuntend klantcontact?

Neem direct contact op met de klantcontact experts van SmartCenter.

Previous
Previous

Waarom NPS ook in de (semi)overheidssector gebruikt zou moeten worden

Next
Next

Klantenservice is de nieuwe marketing