Innovatieve Klantcontact Oplossingen

Gemak en beleving zijn daarin essentieel en daarom organiseert SmartCenter periodiek op een speelse manier het Smart Tools event. Lees hier de ervaringen.

Het continu doorontwikkelen van een betere Customer Experience (CX) tegen lagere kosten is een steeds belangrijker onderwerp. Steeds meer organisaties zullen komend jaar hierin stappen willen maken om klanten (blijvend) aan zich te binden.

Gemak en beleving zijn daarin essentieel en daarom organiseert SmartCenter periodiek op een speelse manier het Smart Tools event. Donderdag 7 maart maakten de deelnemers kennis met drie innovatieve klantcontact oplossingen (SaaS) welke een belangrijke bijdrage leveren aan het meetbaar verbeteren van klantinteractie. Ditmaal werden de onderwerpen SmartLearning, Speech Analytics en SmartWatching behandeld.

SmartLearning: Klantadviseurs slim, flexibel en duurzaam opleiden

De middag werd afgetrapt door Nadine Berghorst die alles vertelde rondom SmartLearning. Hoe werkt leren op je eigen tempo wanneer het jou uitkomt via E-learning? En hoe biedt technologie hier ondersteuning aan? Door middel van een interactieve sessie leerde Nadine ons hoe leren leuk, adaptief, effectief en kennis kan borgen in een blended opleidingspad.

Speech Analytics: Slimmer luisteren naar klanten

Weet jij om welke redenen klanten contact met jouw organisatie opnemen? Wat de impact op het klantcontact is als stakeholders zaken wijzigen? Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit energie, retail, telecom en reizen werd getoond hoe uit klantgesprekken door middel van artificiële intelligentie gesprekken geanalyseerd werden om organisaties klantgerichter te laten werken.

SmartWatching: We horen veel, maar zien niks

Als afsluiter was er een live demo van SmartWatching wat op een laagdrempelige manier klantcontact letterlijk zichtbaar maakt. Zo maakt SmartWatching het voor een klantadviseur mogelijk om realtime exact hetzelfde te zien als wat de klant ziet op dat moment ziet. Dit verhoogt de klanttevredenheid, efficiëntie en verlaagt de arbeidsintensiteit.

Wil je meer weten over de onderwerpen die besproken zijn? Benieuwd wat SmartCenter en de rol van klantinteractie voor jou organisatie kan betekenen? Óf aanwezig zijn bij het volgende Smart Tools Event? Neem dan vooral contact op.

Previous
Previous

Klantadviseur aan het woord: Christelle

Next
Next

Slimme toekomstbestendige keuzes in klantcontact