Dublin als inspiratiebron

Op 15 en 16 juni 2017 toog SmartCenter met een aantal van haar relaties naar Dublin om inspiratie op te doen bij gerenommeerde contact centers. Hier lees je onze bevindingen.

SmartCenter helpt organisaties met het meetbaar verbeteren van klantcontact. Op 15 en 16 juni 2017 heeft SmartCenter met een aantal van haar relaties een gezamenlijk bezoek aan Dublin gebracht om inspiratie op te doen bij gerenommeerde contact centers.

Dublin is het Europese hart voor internationale tech organisaties. Vanuit hier worden dan ook klanten van over de hele wereld te woord gestaan door multinationale klantadviseurs. Tijd voor een kijkje achter de schermen als specialist in klantcontact!

Met een gevarieerde groep vanuit verschillende branches zijn we vroeg vertrokken met een vlucht van het Ierse AerLingus. Iedereen kent SmartCenter, maar leuk om onze klanten ook aan elkaar voor te kunnen stellen. Of het nu gaat om een bank, verzekeraar of energiemaatschappij, klantcontact staat natuurlijk centraal voor ons allemaal.

“Deze reis was zeer waardevol aangezien we in dezelfde business zitten; daarnaast was er aandacht voor alle details vanuit SmartCenter!”: Leonie Teeuwen (Achmea)

Tijdens een kennismakingslunch in het hippe hotel ‘The Dean’ werd er nader kennis gemaakt. Wat voor type organisatie werk je voor? Welke uitdagingen spelen er op dit moment en hoe vlieg je deze aan? De eerste afspraken om bij elkaar op bezoek te komen en kennis te delen waren snel gemaakt!

Als marktleider van diverse producten liet Dell ons zien hoe ze op internationaal vlak klantcontact aanpakken. Prachtig gebruik van interactieve schermen op de werkvloer en muren bedrukt met kleurige spreuken. Nationaliteiten werden aangegeven met vlaggetjes op bureaus en er heerste een ontspannen maar gedreven sfeer binnen de landenteams. Waardering van medewerkers stond voorop, bleek bijvoorbeeld uit recent opgehangen certificaten.

De wow-factor was sterk aanwezig bij het tweede contactcenter waar meerdere bedrijven worden vertegenwoordigd. In een inspirerend en bruisend kantoor aan de haven wachtte een warm en enthousiast welkom. Alles wat hier wordt gedaan, maar dan ook elke beslissing, is in het belang van de klant. De wijze waarop zowel klant als medewerker centraal staat en hoe Millennials worden benaderd, gaf bij velen de verwachte inspiratie!

“Goed geregeld, leuke groep en wát een top programma!”: Amresh Raghoenath (Quion)

Ook een bezoek aan de lokale Hope Brewery, gerund door een Nederlandse ondernemer, gaf energie. Interessant om te horen hoe deze brouwerij succesvol is geworden met Iers speciaalbier, en wat de toekomstplannen zijn met betrekking tot uitbreiding. Om niet geheel zonder beeld van het bruisende Dublin naar huis te gaan was er ook tijd om de stad te verkennen.

Al met al heeft deze reis voor nieuwe connecties gezorgd en is er inspiratie opgedaan in de wereld van klantcontact. Het gezelschap kwam zelf met idee om een vervolgsessie om bepaalde thema’s met elkaar te bespreken te plannen en verder van elkaar te leren.

Nieuwsgierig? En meer over dit onderwerp lezen?

Lees het vorige artikel hier

Previous
Previous

De 5 ingrediënten van uitmuntend klantcontact

Next
Next

Bekijk de foto’s! | Rondetafelsessie Smart Thinking