Het optimaliseren van een professioneel KCC is een continu proces, met een flink aantal open deuren als reden: De wereld om ons heen veranderd continu, technologische ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op, opvattingen van consumenten veranderen, etc.
Omdat je klantcontactcenter (KCC) aan constante veranderingen onderhevig is meet je continu de kwaliteit van de dienstverlening die het KCC levert. De kwaliteit van het KCC is van directe invloed op de klanttevredenheid. Voor het meten van de kwaliteit van de dienstverlening zijn diverse meetinstrumenten zoals bijvoorbeeld Klanttevredenheidonderzoeken, NPS of QM metingen. Hiervoor zijn diverse methodieken en middelen om erachter te komen wat er moet gebeuren om de dienstverlening te verbeteren. Daarnaast Niet alleen om de tevredenheid van klanten te toetsen, maar ook zaken als:
In theorie ben je met de 5 SmartSteps® nu al aardig op weg naar een professioneel KCC.
Bepaal je kwaliteitsmonitoring beleid.
Meet continu klanttevredenheid en faciliteer klachten management.
Stel een calamiteitenplan op.
Benieuwd wat SmartCenter voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag hier meer informatie aan of download het 5 stappenplan naar een professioneel KCC op poster.
Download hier de poster