Medewerkers zijn voor een organisatie het grootste kapitaal. Management en staf zijn ervoor om hun team te ondersteunen en de handvatten te bieden waardoor zij kunnen excelleren in hun vak en echte ambassadeurs kunnen zijn voor de klant.
Vanuit onze visie dat de mens het uiteindelijke verschil in klantinteractie maakt, selecteer je daarom eerst de juiste klantadviseur kandidaten op persoonlijkheid, competentieniveau. Je leidt hen vervolgens op om binnen de werkomgeving met de beschikbare informatie, collega’s en systemen te kunnen werken. Klantadviseurs zijn een zeer belangrijke schakel in het creëren van de klantbeleving voor je organisatie.
Wij zien dat medewerkers het verschil bij klanten maken indien zij goede ontwikkelmogelijkheden krijgen en carrièreperspectief hebben. Het loont om je medewerkers (klantadviseurs, coaches, teamleiders, etc.) goed op te leiden tot klantgerichte professionals, bij voorkeur binnen een helder opgesteld carrièrepad. Hierdoor zal de kwaliteit van de dienstverlening naar je klanten verbeteren. Motivatie-, doorgroeimogelijkheden en behoud van goede medewerkers is belangrijk voor organisaties en ervaren KCC klantadviseurs zijn op termijn ideale kandidaten om binnen je organisatie door te stromen naar andere afdelingen. Zij zijn de oren en ogen van de organisatie geweest en zijn veelal goede kandidaten voor functies op de Backoffice, Marketing, Sales of communicatie.
Richt je kennismanagement goed in:
Bepaal de competenties die je klantadviseurs nodig hebben:
Ontwikkel een opleidingsplan en een medewerkersreis:
Benieuwd wat SmartCenter voor jouw organisatie kan betekenen? Lees hier meer over stap 4 of download hier het 5 stappenplan naar een professioneel KCC op poster.