Klantenservice is de nieuwe marketing

Wist je dat het aantrekken van nieuwe klanten een bedrijf vijf keer zo veel kost als het behouden van bestaande klanten? En dat een stijging van 5% in klantbehoud de winstgevendheid met 75% kan verhogen? De cijfers liegen er niet om: klantenservice is de nieuwe marketing. 10 redenen waarom klantenservice de nieuwe marketing is.

Waarom je beter kunt investeren in contact met bestaande klanten:

  1. 80% van de toekomstige inkomsten van een bedrijf komen van slechts 20% van de bestaande klanten.
  2. 86% van de consumenten stapt over naar een ander bedrijf als gevolg van een slechte klantervaring.
  3. 51% van de consumenten geeft aan dat ze de klantenservice slechts één keer proberen te bereiken voordat ze afzien van een aankoop.
  4. 40% van de consumenten geeft aan dat verbetering van het contact met de klantenservice medewerkers de belangrijkste drijfveer is om meer geld uit te geven aan een bedrijf.
  5. 73% van de consumenten haalt onbeleefd en incompetent personeel aan als de primaire reden om een merk op te geven.
  6. 80% van de Amerikaanse consumenten geeft aan dat ze meer zouden betalen voor een gegarandeerde superieure klantervaring.
  7. 78% van de online klanten beveelt een merk aan bij vrienden en andere contacten na een geweldige klantervaring.
  8. Trouwe klanten zijn 10 x hun eerste aankoop waard.
  9. Het is 5 tot 7 keer duurder om een nieuwe klant binnen te halen dan een oude te behouden.
  10. Elke keer als een bedrijf een klant verliest, kost dat gemiddeld €211,78.


Klaar om samen je klantenservice meetbaar te verbeteren?

Vraag hier meer informatie aan
Wij helpen om klantinteractie meetbaar te verbeteren.

Dit leidt tot:

  • Een hogere klanttevredenheid en klantwaarde
  • Lagere operationele kosten
5 SmartSteps Automatiseren Benchmarken Digitaliseren Events Financiële Dienstverleners Nieuws Professionaliseren Woningcorporaties Zorg

Frank Grondstra

Gerelateerde artikelen