Klantadviseur aan het woord: Christelle

Christelle van der Meulen werkt al vanaf april 2016 namens SmartCenter bij PWN. PWN is één van de tien drinkwaterbedrijven in Nederland en verzorgt het natuurbeheer en bescherming van drinkwaterbronnen in het Noord Hollandse Duinreservaat en Nationaal Park Zuid-Kennemerland.

Wil je jezelf voorstellen? Wie ben je en wat doe je bij PWN?

Ik ben Christelle van der Meulen en ik werk sinds 1 april 2016 bij PWN in opdracht van SmartCenter. Destijds was ik op zoek naar een leuke ‘servicegerichte’ functie en werken op de klantenservice van PWN leek mij interessant omdat het niet al te commercieel is maar gericht op service en klantvriendelijkheid.

Daarnaast vind ik het leuk om mijn collega’s te motiveren en om ze te helpen hun gesprekstechnieken te verbeteren. Daarom ben ik afgelopen december ook gestart als coach. Ik werk 20 uur per week als klantenservice medewerker, en 20 uur als coach. Deze gecombineerde functie als medewerker en coach van het Klant Contact Centrum is perfect voor mij.

Wat was het eerste wat je ging doen toen je bij PWN kwam werken?

Toen ik in 2016 begon op het Klant Contact Centrum, kreeg ik samen met ongeveer acht andere nieuwe collega’s een uitgebreide training van twee weken voordat we de werkvloer op gingen. Het is fijn om als groep te beginnen omdat je je dan al meteen iets meer thuis voelt doordat je niet de enige nieuwe medewerker bent.

Hoe omschrijf jij je collega’s en hoe omschrijven zij jou?

Het is best lastig mijn collega’s te omschrijven aangezien ik er veel heb, maar met de meeste kan ik het erg goed vinden. De SmartCenter medewerkers zijn ook een hecht team, en onze teamleiders Yasmin en Nathalie staan altijd voor ons klaar.

Andersom omschrijven mijn collega’s mij als een behulpzaam en open persoon. Ik schijn ook wel erg van kletsen te houden met collega’s die ik met de tijd goed heb leren kennen.

Waarom moeten medewerkers via SmartCenter bij PWN komen werken?

Bij SmartCenter/PWN krijg je een uitgebreide opleiding voordat je begint, dit is heel fijn omdat je niet meteen in het diepe wordt gegooid. De werksfeer is hier heel fijn. We zitten hier op de klantenservice allemaal met één doel. Namelijk: ‘de klant te helpen’. Het is een hecht team en als je zichtbaar je best doet zal je snel worden opgenomen.

Wat zijn jouw ambities?

Graag blijf ik bij SmartCenter werken omdat ik het fijn vind dat ik steeds waardering krijg voor mijn inzet. Bij SmartCenter zijn er ook veel leermogelijkheden. In de toekomst zou ik dan ook graag teamleider bij SmartCenter willen worden omdat ik de medewerkers van PWN goed ken en het team erg leuk vind.

5 SmartSteps Automatiseren Benchmarken Digitaliseren Events Financiële Dienstverleners Nieuws Professionaliseren Woningcorporaties

Joost Masmeijer

Gerelateerde artikelen