Bedrijven zoeken naar andere manieren om zich te onderscheiden. Klantcontact wordt daarin steeds belangrijker. SmartCenter-directeur Maurice Jacobs vertelt waarom bedrijven met een uitmuntende klantenservice het succesvolst zijn.
Nu producten en aanbieders van verschillende organisaties steeds meer op elkaar lijken, zoeken bedrijven naar andere manieren om zich te onderscheiden. Klantcontact wordt daarin steeds belangrijker. In Wendbaar Ondernemen, een bijlage van Elsevier*, vertelt SmartCenter directeur Maurice Jacobs waarom bedrijven met een uitmuntende klantenservice het succesvolst zijn.
Klanten willen zich gehoord en gewaardeerd voelen. Als je niet voldoende aandacht geeft aan klantcontact, merken je klanten dat meteen. Daarom is het essentieel om vragen en klachten op uitmuntende wijze af te handelen. Doe je dat systematisch goed, dan wordt je klant je ambassadeur.
Klantvragen online beantwoorden via een selfservice of ‘Mijn omgeving’ op de website is niet meer voldoende. Klanten willen op elk moment en via elk gewenst kanaal met je in contact kunnen komen. Klantenservice is dus allang geen sluitpost meer, maar een onlosmakelijk onderdeel van je bedrijf. En zelfs vaak bepalend voor je reputatie.
Uitmuntend klantcontact is een vak apart. Een expert in klantcontact kan je helpen om de prestaties van de bestaande klantenservice te verbeteren of de klantenservice voor je uit handen te nemen. Het is maar net wat bij jouw organisatie past. Door te investeren in een uitmuntende klantenservice worden klanten efficiënter geholpen, neemt de klantenservice toe en plaatsen bestaande klanten vaker opdrachten.
Neem contact op met de klantcontact experts van SmartCenter!
Copyright 2022 - SmartCenter - Privacy policy -