Wist je dat het aantrekken van nieuwe klanten een bedrijf vijf keer zo veel kost als het behouden van bestaande klanten? En dat een stijging van 5% in klantbehoud de winstgevendheid met 75% kan verhogen. De cijfers liegen er niet om: klantenservice is de nieuwe marketing. 10 redenen waarom klantenservice de nieuwe marketing is.

Waarom je beter kunt investeren in contact met bestaande klanten:

  1. 80% van de toekomstige inkomsten van een bedrijf komen van slechts 20% van de bestaande klanten.
  2. 86% van de consumenten stapt over naar een ander bedrijf als gevolg van een slechte klantervaring.
  3. 51% van de consumenten geeft aan dat ze de klantenservice slechts één keer proberen te bereiken voordat ze afzien van een aankoop.
  4. 40% van de consumenten geeft aan dat verbetering van het contact met de klantenservice medewerkers de belangrijkste drijfveer is om meer geld uit te geven aan een bedrijf.
  5. 73% van de consumenten haalt onbeleefd en incompetent personeel aan als de primaire reden om een merk op te geven.
  6. 80% van de Amerikaanse consumenten geeft aan dat ze meer zouden betalen voor een gegarandeerde superieure klantervaring.
  7. 78% van de online klanten beveelt een merk aan bij vrienden en andere contacten na een geweldige klantervaring.
  8. Trouwe klanten zijn 10 x hun eerste aankoop waard.
  9. Het is 5 tot 7 keer duurder om een nieuwe klant binnen te halen dan een oude te behouden.
  10. Elke keer als een bedrijf een klant verliest, kost dat gemiddeld €211,78.

Klaar om samen je klantenservice meetbaar te verbeteren?

Terug naar het overzicht