10 redenen waarom klantenservice de nieuwe marketing is

Wist je dat het aantrekken van nieuwe klanten een bedrijf vijf keer zo veel kost als het behouden van bestaande klanten? En dat een stijging van 5% in klantbehoud de winstgevendheid met 75% kan verhogen? De cijfers liegen er niet om: klantenservice is de nieuwe marketing.

Waarom je beter kunt investeren in contact met bestaande klanten:

  1. 80% van de toekomstige inkomsten van een bedrijf komen van slechts 20% van de bestaande klanten.
  2. 86% van de consumenten stapt over naar een ander bedrijf als gevolg van een slechte klantervaring.
  3. 51% van de consumenten geeft aan dat ze de klantenservice slechts één keer proberen te bereiken voordat ze afzien van een aankoop.
  4. 40% van de consumenten geeft aan dat verbetering van het contact met de klantenservice medewerkers de belangrijkste drijfveer is om meer geld uit te geven aan een bedrijf.
  5. 73% van de consumenten haalt onbeleefd en incompetent personeel aan als de primaire reden om een merk op te geven.
  6. 80% van de Amerikaanse consumenten geeft aan dat ze meer zouden betalen voor een gegarandeerde superieure klantervaring.
  7. 78% van de online klanten beveelt een merk aan bij vrienden en andere contacten na een geweldige klantervaring.
  8. Trouwe klanten zijn 10 x hun eerste aankoop waard.
  9. Het is 5 tot 7 keer duurder om een nieuwe klant binnen te halen dan een oude te behouden.
  10. Elke keer als een bedrijf een klant verliest, kost dat gemiddeld €211,78.

Klaar om je klantenservice meetbaar te verbeteren?

De cijfers spreken voor zich: goede klantenservice is goud waard. Tevreden klanten komen terug, geven meer geld uit en worden ambassadeurs van jouw bedrijf. Investeren in klantenservice? Neem contact op met de klantcontact experts van SmartCenter.